finally friday

I morse tyckte min dotter att vi skulle vakna kl 7!!!suck, pust och stön...då var det bara att släpa mej upp trots att min kropp hade en extreeem stor ovilja till att vakna. Men tänkte då att jag skulle göra A:s dag till en bra dag:)  Överraskade honom med detta innan han åkte till jobbet...



Han vart mkt stolt iaf...hmm

Idag blir en bra dag! Nu ska vi snart ner på stan och yra runt med Linda & Frank för att försöka hitta några julklappar som jag för övrigt inte har börja tänkt på förrän igår kväll när Linda sa det...sen möter vi upp Fia när hon slutat jobba för en lunchdate..mys!

Vid 15 kommer Leas farmor och farfar å hämtar henne, hon ska sova över hos dom inatt..snyft :´( MEN det ska bli skönt med en sovmorgon imorgon:) och A och jag behöver få ägna oss åt varandra. Man glömmer bort varandra nu för tiden, man prioriterar inte kärleken och det är synd...hur gör ni andra för att hinna med varandra? eller hinner gör man väll egentligen men det blir som sagt inte att man prioriterar det och när Lea har lagt sig för att sova på kvällen då är det annat som ska göras här hemma som man tycker är viktigare...
Usch det måste till en förändring, man saknar på något sätt så som det var förut innan man fick barn, men då hade man ju heller inte någon annan än A att bry sig om heller men livet fick plötsligt en mening när jag fick Lea och bättre än det finns ju inte...Men man ska nog komma ihåg att uppskatta varandra även nu och ta sig tid till varandra.

A och jag åker till söderhamn i em och väljer ut korten som vi knäppte på Lea förra fredagen. Undrar hur dom blev...det svåraste blir nog å välja ut:)


Kommentarer
Postat av: Marie & Tuva

aaaww gullunge då!! Tuva är leksugen så vi kanske kan ses nån dag?? :) Pöss

2010-11-19 @ 21:51:44
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Stellas mamma

Haha, ja det är inte lätt! Men det verkar ju jättebra där ni bor ändå. Bra ställe att bo på när man vill ut och gå! Vi trivs bara bra. Du vet ju själv hur fint det är här när snön kommer! Det ser ut som i en saga. Jag jobbar som fritidsledare nu så jag är mest här i A och jobbar. Jag har mest hand om musik aktiviteter så jag tycker ju förstås att det är ett väldigt roligt jobb :-)



Jag kommer ihåg det där att sitta och räkna minuterna typ tills H skulle komma hem, och när han kom hem så skulle han ändå göra nåt annat. SUCK!!!! Till slut blev det så att jag hade planer för varenda dag, från morgon till kväll, bara för att slippa sitta och tröka. Men som du skriver så är det svårt att hinna med varandra. Eller, jag tycker det går bra nu när vi har vant oss med det nya livet liksom. Men det var svårt i början. Men att lämna bort trollet ibland är det bästa tycker jag. Bara att åka ut och käka tillsammans eller bara vara hemma och titta på film och mysa i lugn och ro en kväll. Men man kommer ju på efter några månader också, att man kanske måste göra lite omprioriteringar i livet, för att det ska funka. Ibland kanske det är viktigare att vara hemma och mysa en kväll än att åka till en kompis och kolla på fotboll, och ibland kan det vara precis tvärtom, att nån av er verkligen behöver komma bort en stund. Kanske speciellt mamman, som är hemma hela dagarna och liksom inte får nåt eget liv alls.



Jajajjaajajaaa nu ska jag fortsätta slösurfa, ha en strålande dag! Kram!

2010-11-22 @ 12:05:02
URL: http://stellasmamma.blogspot.com
Postat av: Dahrén

Men hon är ju så söt så man smälter! :)

2010-11-26 @ 16:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0